Deze privacyverklaring heeft betrekking op de verwerking van persoonsgegevens van klanten door Sawa Advies.
Bij Sawa Advies hechten we veel waarde aan de bescherming van jouw privacy. We nemen onze verantwoordelijkheid voor het beschermen van jouw persoonsgegevens dan ook serieus. Daarom hebben we deze privacyverklaring voor klanten opgesteld.
Het doel van deze privacyverklaring is om transparant te zijn over hoe Sawa Advies jouw persoonsgegevens verzamelt, gebruikt en beschermt. We leggen ook uit hoe we voldoen aan privacywetgeving, zoals de AVG. Lees deze verklaring goed om te begrijpen hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.
Wij gebruiken de persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor deze gegevens door ons zijn verkregen. Wij informeren je door deze privacyverklaring toe te voegen aan de overeenkomsten die wij met je sluiten en door deze privacyverklaring te plaatsen op onze website.
Wat zijn persoonsgegevens?
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) definieert persoonsgegevens als elk gegeven over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Dit betekent dat informatie direct over iemand kan gaan of naar deze persoon te herleiden is.
Over ons
Sawa Advies, gevestigd aan Draaiweg 75-G te Utrecht, is de verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG voor de gegevens die we van jou ontvangen doordat je klant bij ons bent.
Voor welke doeleinden verwerken wij persoonsgegevens?
We verwerken jouw persoonsgegevens alleen voor zorgvuldig vastgestelde doelen. Hieronder vind je meer informatie over de verschillende doelen.
Voor de uitvoer van onze overeenkomst
Voor het leveren van onze diensten verwerken wij persoonsgegevens, zoals het verstrekken van financiële adviezen. Onze diensten kunnen we alleen leveren als we daarbij persoonsgegevens verwerken. De grondslag hiervoor is de uitvoering van de overeenkomst die wij met jou hebben.
Welke persoonsgegevens verwerken wij hiervoor?
Dat verschilt per dienst van Sawa Advies, maar voor het leveren van onze diensten verwerken wij onder andere:
NAW-gegevens
Geslacht / aanhef
Email adres
BSN
Startdatum bedrijf
IBAN van bedrijf
KVK
Bedrijfsactiviteit
Taal
Onderhoud klantrelatie
Om onze relatie met jou te onderhouden, slaan wij ook persoonlijke gegevens op in de vorm van notities. Zo weten wij bij het verstrekken van adviezen wat de huidige stand van zaken is en of er relevante bijzonderheden zijn. De grondslag hiervoor is ons gerechtvaardigd belang bij een goede klantrelatie.
Welke persoonsgegevens verwerken wij hiervoor?
Persoonlijke omstandigheden die jij met ons deelt
Persoonlijke eigenschappen en voorkeuren die jij met ons deelt
Voor de klantenservice: afhandelen van vragen/opmerkingen/klachten
Voor al jouw vragen, opmerkingen of klachten kan je bij onze klantenservice terecht. Om alle vragen te kunnen beantwoorden hebben wij bepaalde gegevens nodig. Welke gegevens we nodig hebben verschilt per vraag. De grondslag hiervoor is ons gerechtvaardigd belang bij een efficiënte afwikkeling van vragen/opmerkingen en klachten.
Welke persoonsgegevens verwerken wij hiervoor?
Naam, e-mailadres, telefoonnummer en eventuele andere gegevens die je tijdens het contact met onze klantenservice met ons deelt.
Wettelijke verplichtingen
Als adviesbureau zijn wij verplicht om te voldoen aan bepaalde wettelijke voorschriften. Hiervoor is het noodzakelijk dat wij onze klanten kunnen identificeren. De grondslag hiervoor is het voldoen aan een wettelijke verplichting.
Welke persoonsgegevens verwerken wij hiervoor?
Identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart, Nederlands rijbewijs)
Naam
Geboortedatum
Jouw rechten
Jij hebt het recht om goed geïnformeerd te worden over wat wij met jouw gegevens doen en waarom we jouw gegevens nodig hebben. Daarnaast heb je verschillende rechten, waaronder het recht op inzage, rectificatie, vergetelheid, beperking van de verwerking, overdraagbaarheid van gegevens en bezwaar.
Met wie delen wij gegevens en waar slaan we ze op?
In een aantal gevallen verstrekken wij jouw gegevens aan derde partijen, bijvoorbeeld verwerkers die ons helpen jouw persoonsgegevens te verwerken. We zullen jouw gegevens echter nooit aan andere partijen verkopen
Hoe lang bewaren we jouw gegevens?
Wij bewaren jouw gegevens zo lang als nodig is voor het doel waarvoor wij je gegevens gebruiken en/of zo lang de wet ons verplicht om de gegevens te bewaren. Hoe lang dat precies is, verschilt. Van enkele maanden tot vele jaren, bijvoorbeeld omdat dat nodig is voor onze administratie.
Hoe beschermen we jouw gegevens?
Op grond van artikel 32 AVG zijn wij verplicht om passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om het verlies van persoonsgegevens of onrechtmatige verwerking tegen te gaan. De beveiliging van jouw persoonsgegevens is bij ons goed geregeld door fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen.
Contact en klachten
Als je vragen hebt over deze privacyverklaring of jouw rechten als betrokkene wilt uitoefenen, kan je contact met ons opnemen via info@sawaadvies.nl.
Bij klachten over bijvoorbeeld de manier waarop wij jouw gegevens gebruiken of hoe wij reageren op privacy gerelateerde vragen, kan je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Utrecht, 2024